Studenthistorier

Hva sier studentene?
1teologi
Christoffer Egeland: Bachelor i teologi, nett /deltid
«Fagene er veldig relevante for både mitt liv og tjeneste, og menigheten. De har gått ekstremt hånd i hånd med det jeg står i.»
hanna-elisa-haraldsen-studenthistorie-2
Hanna Elisa Haraldsen: Bachelor musikk og helse
«Jeg valgte Ansgar høyskole først og fremst fordi Ansgar har en unik fagkombinasjon innen musikk og helse.»
837a8162-lasses-macbook-pro
Rebecca Aanonsen: Bachelor i Teologi
“Det beste med studiet er at det er så relevant for den personlige troen! Det er fag, og det er menighetsrelevant, men det er også personlig relevant."
studenthistorie-jarle-waldemar-master-web
Jarle Waldemar: Master i ledelse og menighetsutvikling
“Vi som er pastorer er nødt til å ha faglig tyngde når vi skal forkynne inn i våre sammenhenger og forsamlinger. Vi trenger også faglig og åndelig påfyll for å være menighetsledere, og det har jeg fått her.”
837a8140
Maria Abelvik Danielsen: Bachelor i interkulturelle studier
"Ved å ta dette studiet lærer jeg å ha andre briller og se verden på en annen måte!"
studenthistorie-mats-sveindal-master-web
Mats Sveindal: Master i ledelse og menighetsutvikling
"Masterstudiet har gitt meg en faglig tyngde som gir meg selvtillit inn i min tjeneste. Det gir meg en helt annen trygghet når jeg skal gå inn i ulike roller."
studenthistorie-trygve-master-web
Trygve Isene: Master i ledelse og menighetsutvikling
"Da jeg jobbet som tømrer visste jeg ikke at jeg skulle bli så glad i filosofi og akademia. Dette er en ny oppdagelse for meg."
837a1073
Benedikte Samseth: Bachelor i musikk og helse
"Jeg blir inspirert av det jeg fikk være med på i praksistiden min, så jeg har lyst til å være i en jobb hvor jeg kan koble musikk inn i arbeidet."
bilde1-studentrådsleder
Aron Mikael Moen Andersen, Bachelor i Psykologi
“Hvorfor jeg valgte å studere psykologi? Jeg er mer interessert i folk enn i ting.”
837a9993
Audhild Høivik: Bachelor interkulturelle studier
"Det jeg håper, er at jeg kan bruke disse studiene og kunnskapen jeg får, til å gjøre noe bra her i verden!"
studenthistorie-dame-master-web
Charlotte Meszaros: Master i ledelse og menighetsutvikling
“Studiet for meg betyr å få en bedre forståelse av ikke bare min egen tro, men hvordan jeg kan vise troen min til andre. Det som også er interessant for meg som er den eneste i klassen som kommer fra Den norske kirke, er at jeg lærer å forstå andres syn og holdninger.”
837a8211

Hannah Hvale: Bachelor i teologi

"Det var egentlig tilfeldig eller kanskje jeg skal si at det var gudfeldig at det ble Ansgar. Jeg kommer fra Eidsvoll og en sommer skulle vi til dyreparken i Kristiansand. Vi endte opp med å bo på Ansgar sommerhotell og mens vi bodde her skjønte jeg at det var en bibelskole her også. Jeg kjente i løpet av det oppholdet at det var her jeg skulle gå!"

837a8201
Sivert Gelius Eikje: Bachelor i teologi
"Det beste er når vi kan diskutere og snakke sammen om ting som vi kanskje er uenige om. Vi kan diskutere i klasserommet, så er vi like gode venner etterpå."
line-blo

Line Blø: Bachelor musikk og helse

"Jeg har en bachelor fra Ansgar, og vil gå videre og ta en master i musikkterapi på Musikkhøyskolen. Målet er å jobbe som musikkterapeut."