Scandinavian Journal for Leadership & Theology

Scandinavian Journal for Leadership &Theology (SJLT) er et digitalt og open access-tidsskrift som utgis av Akademi for Lederskap og Teologi (ALT), Høyskolen for Ledelse og Teologi (HTL) og Ansgar høyskole (AHS).

SJLT har som teologisk basis den apostoliske trosbekjennelse og Lausanne-pakten, og tidsskriftet utgir artikler relevant for feltet ledelse og teologi – med vekt på kirkelig lederskap og menighetsutvikling. Tidsskriftet er Open Access, kommet ut en gang i året, ligger på nivå 1 i Kanalregisteret og er blant annet indeksert i DOAJ, Sherpa Romeo og EBSCO.

Ansvarlig redaktør for SJLT er Jan Inge Jenssen, professor II ved HLT. Medredaktører er Ulrik Josefsson, prorektor ved ALT, og Martin Jakobsen, førsteamanuensis ved Ansgar høyskole.