Bibliotek

Fagbibliotek med vekt på høyskolens studier: Teologi, interkulturelle studier, psykologi og musikk.

I tillegg til bøker tilbys databaser, trykte og elektroniske tidsskrifter, aviser og organisasjonsblader, og filmer på DVD. Det er flere studieplasser i selve biblioteket, i tillegg til ni grupperom i etasjen over. Det er også musikkavdeling med musikklitteratur og lyttepost for musikkstudentene ved skolen. Trådløst nettverk er tilgjengelig i hele lokalet.

På biblioteket er det en stille lesesal, der du kan sitte og studere uforstyrret. Der finner du også boksamlingen etter Hallvard Hagelia (1944-2020), som var professor i Det gamle testamente ved Ansgar høyskole. Bøkene er til utlån.

Selv om biblioteket først og fremst er for ansatte og studenter ved Ansgarskolen, er det også åpent for eksterne brukere. Biblioteket benytter biblioteksystemet Mikromarc, og har selvbetjent utlån.
26. januar 2012 fikk Ansgarskolens bibliotek navnet Mosvolds bibliotek, for å hedre minnet etter Torrey og Margaret Mosvold, som støttet Ansgarskolen betydelig i deres levetid.