Utlånsregler Ansgarskolens bibliotek
  • Biblioteket har selvbetjent utlån. Studenter ved Ansgarskolen er registrert med studentnummeret som lånernummer. Skriv inn studentnummer i lånernummerfeltet på utlånsterminalen, trykk enter, og skann strekkoden på bøkene du vil låne. Du kan også bruke Nasjonalt lånekort (det må først registreres lokalt hos oss). Dersom du låner en bok som mangler strekkode, fylles lånelapp ut manuelt, ett for hver bok, og legges i utlånsboksen. Dette gjelder også alle filmer og tidsskrifter. Legg ved huskelapp med utlånsdato, så husker du å levere i tide.
  • Lånetiden på bøker er 4 uker, men lånet kan fornyes. Forny selv i Meg & Mitt, eller ta kontakt med bibliotekar. Lånetid for film og tidsskrift er 1 uke. De aller nyeste tidsskriftene, som står i egen hylle, er ikke til hjemlån. De kan kun lånes for kopiering, eller leses på biblioteket.

• Materiale som ødelegges eller mistes, må erstattes.

• En bok skal ikke lånes videre uten å gå veien om biblioteket.

• Lånte bøker leveres tilbake på tilvist plass. Ikke sett bøkene på plass i hylla selv.