Line Blø: Bachelor musikk og helse

«Jeg har en bachelor fra Ansgar, og vil gå videre og ta en master i musikkterapi på Musikkhøyskolen. Målet er å jobbe som musikkterapeut.»

Hvorfor har du valgt akkurat dette faget?

Jeg begynte på et årsstudium i musikk på UIA, og så visste jeg at jeg har lyst å holde på med musikk videre. Jeg hadde ikke lyst å bli artist, men jeg tenkte at da var det fint å kunne bruke musikken til andre ting og da også i jobbsammenheng. Da jeg hørte om studiet her i musikk og helse, så tenkte jeg at det var midt i blinken for meg.

Hva er det du synes har vært best med studiet?

Jeg har fått mer kunnskap om musikk og helse. Jeg syns det bare hørtes interessant ut, men jeg visste jo egentlig ikke noe om hva det innebar. Det har vært spennende.

Det er jo også ganske godt miljø i klassen.  Vi er en liten klasse, så jeg har blitt kjent med alle og vi har blitt en fin liten gjeng her.

Trives du i miljøet her?

Jeg trives veldig godt! Vi er en liten klasse, bare 6 stykker, så vi har blitt godt kjent med lærerne her.  Første året var det flere folk her, men når det blir færre så kommer man mer innpå både lærere og medstudenter. Vi blir ganske godt kjent med hverandre. Det blir nesten et mer personlig forhold og det syns jeg er veldig fint!

Hva har du lyst til å bruke studiene til?

Jeg har nå en bachelor. Jeg har planer om å flytte til Oslo og begynne på Musikkhøyskolen og ta en master i musikkterapi der. Målet er å jobbe som musikkterapeut.

Hvorfor valgte du å studere på Ansgar?

At det ble akkurat Ansgar, var egentlig helt tilfeldig. Jeg kommer fra Molde, og hadde ikke hørt om Ansgar før jeg begynte her. Jeg var på folkehøyskole og ei venninne av meg skulle studere i Kristiansand, så da slang jeg meg med. Tok først et år på UIA før jeg oppdaget Musikk og helse-studiet her på høyskolen.

Les mer om Bachelor i Musikk og helse