Retningslinjer for bedring av resultat på innleveringsoppgave

Forbedre resultat på master-, bachelor- og emne/seminaroppgave og praktiske vurderinger

Studenter som ikke består master-, bachelor- eller emne/seminaroppgave ved ordinær eksamen, må ved ny eksamen levere en bearbeidet besvarelse, basert på eksiterende problemstilling. Studentene har krav på begrunnelse og én times ekstra veiledning. Dersom besvarelsen fortsatt ikke er bestått etter ny eksamen, må det leveres en helt ny besvarelse med ny, omarbeidet problemstilling ved neste ordinære eksamen. Studenten har da ikke krav på veiledning.

Studenter som ønsker å forbedre karakteren på master-, bachelor- eller seminaroppgave, må levere en ny besvarelse basert på en ny, omarbeidet problemstilling ved neste ordinære eksamen. Studenten har ikke krav på veiledning ved forbedring av karakteren.

En eksamenskandidat som har fått bacheloroppgave, masteroppgave eller en annen innlevering annullert på grunn av fusk, kan ikke levere forbedret versjon av oppgaven med samme problemstilling. I særlige tilfelle kan skolens studienemnd etter søknad tillate at kandidaten bruker innsamlet datamateriale som grunnlag for ny oppgave med ny problemstilling.