SHoT 2021 - Studentenes helse- og trivselsituasjon

Formålet med undersøkelsen er å kartlegge hvordan studentenes helse- og trivselsituasjon har vært det siste året.

Det vil være en kortere undersøkelse med et utvalg av temaer som også fanger opp forhold knyttet til koronapandemien.

SHoT tilleggsundersøkelse 2021 blir gjennomført i perioden 1. mars - 5. april 2021.

—    Det har vært et annerledes år for alle, og studentlivet har vært preget av digital undervisning, stengte campus, nedskalerte introduksjonsuker og sosial distansering. Etter et stort ønske fra flere aktører gjennomfører vi en tilleggsundersøkelse for å kunne fange opp hvordan studentene har det et år ut i koronapandemien, sier Kari-Jussie Lønning, styringsgruppeleder for Studentenes helse- og trivselsundersøkelse.

Det er viktig at du som student svarer på denne undersøkelsen.

Slik gjør du

De fleste studenter har fått undersøkelsen tilsendt på studentmtail. Undersøkelsen vil ta ca. 10 minutter å gjennomføre. Du kan også besvare ved i klikke på knappen under.

Start undersøkelsen

Lenken over er ikke personlig, og alle kan gå inn på samme lenke. Studenten logger inn via BankID og legger selv inn hvilken institusjon de studerer ved og hvilken samskipnad de tilhører (dersom de tilhører samskipnad). Folkehelseinstituttet har tilgang til kontaktinformasjonen til studenter som studerer ved norske universitet- og høyskoler og som tar lån i Statens Lånekasse, og derfor får denne gruppen studenter tilsendt undersøkelsen direkte på e-post. Studenter som ikke tar lån eller ikke mottar e-post kan svare via lenken.

Premier

Som en ekstra gulrot så enda flere studenter skal svare på undersøkelsen trekker vi 5 gavekort på 5000,-  blant alle studentene som har svart på undersøkelsen.