Ny studentrådsleder er valgt!

Møt Adrian J.G. de Linde, snart ferdig med første året på bachelor psykologi og nyvalgt studentrådsleder.

Som ny studentrådsleder vil han jobbe for at studentene skal få gode tilbud på campus både i og utenfor undervisningssammenheng.

Han syns det er viktig å skape møteplasser hvor det kan bygges gode relasjoner slik at studentene kan får et godt sosialt nettverk. «Vi lærer bedre når vi trives!» sier Adrian.

Hvordan trives du selv på Ansgar?

«Jeg trives veldig godt på Ansgar og syns både psykologifaget og lærerne her er engasjerende», svarer han. Adrian kommer fra Østensjø på Bøler i Oslo, og flyttet til Kristiansand i fjor da kan skulle begynne på psykologistudiene på Ansgar høyskole.

Ansgar var første valget hans både fordi han ville til Sørlandet, og ønsket å studere psykologi. Han syns også det er en bonus at skolen har et kristent verdigrunnlag.

Hva vil du gjøre som ny studentrådsleder?

Som studentrådsleder ønsker han å få til ukentlige aktiviteter for studentene. I samarbeid med miljøskaperne skal de bl.a. sette i gang volleyball og annet ballspill. På fritiden har han og noen medstudenter allerede startet en filmklubb hvor de rigger til kinokvelder på campus. Dette vil han skal være et åpent arrangement for de studenter som har lyst.

Ansgarskolen har også et middagstilbud for elever og studenter og fra tirsdag til torsdag blir det servert middag for de studenter som er med i avtalen. Han håper flere blir med til høsten, og at tilbudet også blir fra mandag til fredag, for dette syns han selv er et godt tilbud. «Å sette seg ned sammen med andre medstudenter og få middagen servert kl. 16.00 etter undervisningsdagen er slutt, har vært en fin avslutning på studiedagen. Å møtes rundt middagsbordet er en enkel måte å møte og prate med folk på», utdyper han.

Aktiv og reiselysten

Adrian har alltid vært aktiv bl.a. med fotball og kampsport. Han er Norgesmester i kick boksing, og har også drevet en del med MMA, som er en type kampsport.

På videregående tok han idehistorie i Roma, og i andre klasse var han på utveksling i Durham i England. Å studere i utlandet er også noe han kan tenke seg å gjøre som psykologistudent, så han har allerede begynt å snuse på muligheten for utveksling til Chicago i løpet av bacheloren. Men først blir han fortsatt en stund i Kristiansand og er klar for både videre studier og det nye studentrådsleder-vervet fra høsten.