Kompetanseheving for studenter som driver forening

Studentsamskipnaden i Agder (SiA) har lenge jobbet med ressurssiden Aktiv Student.

Her har SiA samlet mye informasjon til både enkeltstudenter som vil få oversikt over hvilke tilbud studiebyen har å by på, og ressurser til foreninger.

På ressurssiden for foreningsdrift finnes grunnleggende informasjon innen det å starte en forening, styrearbeid, økonomi, kommunikasjon og markedsføring, rekruttering, gjennomføre arrangementer og finansiering.

Nettsiden bygges hele tiden ut, og SiA er takknemlige for innspill på temaer som bør belyses.

Det finnes og en aktivitetskalender hvor foreningene selv kan få en bruker å legge ut sine aktiviteter.

I tillegg har siden en kurskalender med relevante kurs for studenter som sitter i styrer eller forskjellige ansvarsverv.

Denne våren er det foreløpig planlagt følgende kurs:

I tillegg vil det bli lagt ut kurs som handler om markedsføring/PR.

SiA tilbyr også rådgiving for foreninger om det er noen individuelle spørsmål de trenger hjelp med som ikke dekkes av kursene.

Ta kontakt på [email protected]